A diéta során  az egyik legsarkalatosabb pont a karácsonyi időszak. A család összeül az ünnepi asztalnál, a terítéken több fogásos menü, rengeteg pihenés, és rokon látogatás. Nem csoda, ha karácsony után a mérleg is többet mutat, mint amennyit szeretnék. Jelen cikkünkben szeretnénk segíteni, hogy te ne ess ebbe a hiába, és egy kis odafigyeléssel, akár megvonások nélkül élvezd az ünnepeket.

  1. Ne hagyd ki az edzést!

    A karácsonyi időszak valóban a pihenésről és a családdal való minőségi időtöltésről szól. Azonban az edzést akkor sem érdemes kihagyni. Egyszeri egy órás intenzív edzés is bőven hozzájárul ahhoz, hogy megőrizd a vitalitásod az ünnepek alatt. Ha még is minden percet a családdal töltenél, akkor hívd el őket egy nagy sétára a karácsonyi ebéd után.

  2. Válogass okosan a menüből!

    Ha magunknak készítjük el a karácsonyi menüt, akkor nem kell aggódnunk semmiéért, viszont ha nem, akkor sem kell aggódni. Igyekezzünk a fehér lisztes dolgokat mellőzni pl. halászlé mellől a kenyeret, vagy a töltött káposztát ne öntsük nyakon tejföllel. Az adagokat igyekezzünk megfelezni. A karácsonyi süteményekből semmiképpen se éjszaka a kanapén falatozgassunk. Az ajándékba kapott csokoládékat pedig tegyük el, és apránként beosztva fogyasszuk el.

  3. Kerüljük a túl sok alkoholt!

    A forralt bor, vagy tojás likőr bizony jól tud esni a meghitt beszélgetések mellé a fa körül. De ne feledkezzünk meg arról, hogy mennyi cukrot, és szénhidrátot tartalmazz egy-egy pohár forralt bor, vagy a különböző likőrök. Természetesen ne legyünk túl szigorúak magunkhoz, de azért tartsuk a mértéket!

    Élvezzétek az ünnepeket, de tartsatok mértéket! Hiszen tudjátok az egészséges életmód nem csupán szenvedés, csak egy koncentráltabb, nyitottabb, célorientáltabb élet 🙂