A nyár közeledtével egyre nagyobb a nyomás a diétázókon. Sokan szeretnék meggyorsítani a folyamatot és értetlenül állnak az eredménytelenség előtt. A legtöbben ott követik el a hibát, hogy hisznek a jól hangzó reklámoknak, illetve nem ismerik kellőképpen a szervezetük működését, és testük szükségleteit. Ezt a hibát egy kis kutató munkával, illetve szakemberek bevonásával könnyedén lehet orvosolni. A diéta során érdemes két dolgot megjegyeznünk: Nincs olyan csodaszer, amely segítségével 1 hét alatt 10 kiló eltűnik. A másik, hogy  a testünk makacsul ragaszkodik a zsírtartalékaihoz, ezért ezt fogja legutoljára felhasználni. A reklámok, illetve különböző hírek, alaptalan cikkek miatt még mindig rengeteg tévhit kering a diétázásról, amit sokan elhisznek, illetve alkalmaznak is. Jelen cikkünkbe összegyűjtöttük nektek a leggyakoribb tévhiteket a diétával kapcsolatban.

“A diétás ételekkel és italokkal tuti a fogyás”

Sajnos a csomagolt diétás  ételek nem minden esetben hozzák meg a kívánt eredményt. A legtöbb készítményhez olyan adalékanyagokat adnak, amelyek akár emésztési rendellenességhez is vezethetnek. A diétás kólát cseréljük le ásványvízre, a müzli helyett pedig teljes kiőrlésű termékeket fogyasszunk.

“A koplalás felgyorsítja a fogyást”

Ez a leggyakoribb hit, amelyet mindenki elkövet. A koplalás hátulütője, hogy a szervezet azonnal tartalék üzemmódra kapcsolja magát, és előbb fog izmot bontani, mint zsírt. A zsír ugyanis védelmi funkciót is ellát, valamint “túlélő” tartalékot is jelent egy bizonyos időre. Ha tehát „ínséges időket” észlel a szervezet, esze ágában sem lesz a zsírból engedni. Ezen felül a koplalás ideje alatt a testünket értékes tápanyagoktól vonjuk meg, amelyek elengedhetetlenek a működéséhez. Ennek pedig hosszútávú egészségügyi problémákhoz vezethet mentálisan és fizikálisan is.

“Ha kevesebb kalóriát viszek be, akkor fogyni fogok”

Ez a kijelentés egy bizonyos szinten helytálló. De egyáltalán nem mindegy, hogy azt a kalóriamennyiséget milyen minőségben visszük be. Sokan esnek abba a hibába, hogy naponta 2x étkeznek, akkor is csak zöldséget, vagy csokoládéd, kiflit. A kevesebb kalóriát igyekezzünk minőségi ételekkel és napi 5x kisebb adagok elfogyasztásával elvinni. A minőségi táplálkozás hozzájárul a szervezet és az anyagcsere tökéletes működéséhez, amelynek nagy szerepe van a súlyvesztésben.

„Ha éjszaka eszem, elhízom.”

Ami igazán számít, az az, hogy mennyit eszel, nem pedig, hogy mikor. Ha este 11-kor elropogtatsz egy almát, attól még nem fogsz elhízni, de hogy ne toldd meg még egy fél oldal szalonnával is, arra íme egy jó stratégia: vacsizz 7:30 és 8:30 között, így nem fogod két óra múlva megint éhesnek érezni magad.

“Sportolok, tehát bármit ehetek”

A rendszeres mozgás nagyban hozzájárul a diétához, de nem szabad túlértékelni az elégetett kalóriák mennyiségét.

Látogass el edzőtermükbe és kérd szakembereink segítségét az eredményes diétához! Kezd a diétádat a tévhitek leszámolásával!