Ez a cikk azoknak szól, akik rajtuk kívülálló okokból, hosszabb-rövidebb időre kihagyni kényszerültek az edzést. Mind ismerjük az újrakezdés nehézségeit; kisebb súlyok, iszonyatos izomláz az edzéseket követően, nincs erőnk, ha pedig nekiesünk a súlyoknak, akkor meg szinte borítékolható a sérülés. Aki ezekkel képben van, az bizony nehezen veszi rá magát az újrakezdésre.

Hogyan fogjak neki az edzésnek egy hosszabb kihagyás után?

A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy amikor van rendszer az életünkben, és rendszeresen tudunk járni az edzőterembe, akkor sokkal könnyebb motivációt is gyűjteni az edzéshez. Hiszen van progresszió, ha ésszel edzünk és eszünk akkor valamiféle fejlődés is borítékolható! Van ami előrevigyen, és kiszámíthatóak a célok is. Na de mikor valami beüt valami és hanyagolnunk kell az edzést, utána szembesülünk vele, hogy azok a súlyok, melyeket korábban játszi könnyedséggel mozgattunk, most keményen kifognak rajtunk! Az egy legkevésbé sem kellemes érzés! Amikor pedig már van annyi rutin, hogy tudjuk, mi vár majd a teremben, akkor bizony elképzelhető, hogy egy porcikánk sem kívánja az egészet. elindul egy halogatási folyamat. Ma még nem,  majd holnap…stb. Egyedül nincs akkor motiváció, nem ér rá az edzőpartner, közbejött valami, túl párás az idő, szakad az eső, és még sorolhatnánk! Itt kell nagyon erősnek lennünk, és minden akaraterőnket erre kell összpontosítsuk!

Adunk néhány tippet, ami könnyebbé teszi az újrakezdést!

Először is felejtsük el egy időre a súlyokat. Tanácsos teljes testet átmozgató edzésekkel kezdeni.

Koncentráljunk arra, hogy egy teljes testre kiterjedő edzés után milyen jó lesz érezni, hogy az összes izmunk egyszerre van bedurranva.

Tudatosítsuk magunkba, ahogy minden egyes edzésen jelentősen növelhetjük a terheléseket. Ez a normál edzés esetében elképzelhetetlen. Persze, ehhez kell az is, hogy ésszel kezdjünk neki és az átmozgatás az tényleg átmozgatás legyen.

Próbáljunk ki más gyakorlatokat! Ha teljesen más gyakorlat sort végzünk, fel sem tűnik az, hogy kisebb terheléssel tudunk dolgozni, hiszen nem lesz viszonyítási alapunk.

Használjunk sok gépet! Átmozgatáshoz kiválóan megfelelnek, és sokkal könnyebb a kiváló izomérzetet elérni velük, mint a szabadsúlyos gyakorlatokkal. Ez természetesen az átmozgatás időszakára, vonatkozik. Ha túl vagyunk rajta, álljunk vissza az alapgyakorlatokra!

Ha ezeket szem előtt tartjuk, sokkal könnyebb lesz kezelni az egészet.

Amennyiben plusz motivációra van szükség, forduljatok munkatársainkhoz, akik készséggel állnak rendelkezésetekre és ne feledjétek az első edzés nálunk ingyenes!