Egyre több helyen lehet találkozni ezzel a rejtélyes kifejezéssel: funkcionális edzés. Ezt a mozgásformát sokszor félre definiálják, ezzel elbizonytalanítva azokat, akik szívesen kipróbálnák. Szeretnénk eloszlatni minden kételyt azzal, hogy bemutatjuk nektek a funkcionális edzés lényegét és előnyeit.

Mi a funkcionális edzés lényege?

Amikor azt halljuk, hogy funkcionális edzés, akkor valami nagyon divatos dologra gondolunk, ami jó marketing szövegként szolgál, de pontosan mit is jelent, arra kevesen tudják a választ. Napjainkban egyre több féle edzéstípus jelenik meg. Ezek az új hullámok nyugatról érkeznek kis hazákba általában egy kis késéssel. Így van ez a funkcionális edzéssel is, amely olyan módszerek, és mozdulatsorok gyűjtőfogalma, amiket az emberi szervezet fejlesztett ki magának az evolúció során. Ilyen például a guggolás, emelés, húzás, tolás melyek már a funkcionális edzések virágkora előtt is léteztek. A funkcionális edzés során nem egyetlen izomcsoportra fókuszálunk, hanem a test egészére. Tehát nem izoláltan eddzük az egyes izomcsoportokat, hanem egy egységes egészként tekintünk a testre.

Milyen előnyei vannak a funkcionális edzésnek?

A funkcionális edzéseket mindennek csak unalmasnak és egyhangúnak nem nevezhetőek. Egyszerre fejleszthető az állóképesség és az erőnlét csupán az alapgyakorlatok kombinálásával és minimális eszközök felhasználásával. A hagyományos alakformáló, erősítő edzésekkel ellentétben a funkcionális edzés komolyan igénybe veszi keringési rendszert is, így állóképességünkre is hatással van. Mivel az edzés összetett, szépen formálja az egész testet, és kondíciónkra is jó hatással lesz!Érdemes megemlíteni, hogy a helyes gyakorlatok elsajátításához mindenképpen érdemes szakemberhez fordulni.

Az Afitness személyi edzőivel professzionálisan próbálhatod ki a funkcionális edzések minden előnyét 🙂 Gyertek el hozzánk és vegyétek igénybe az első díjmentes funkcionális edzés órátokat! 🙂