A szénhidrátokra általában mumusként tekintenek az emberek.Pedig a szénhidrátokat nem lehet teljesen megvonni a szervezetünktől, mert ugyanannyira szüksége van rá, mint a fehérjékre.  A szénhidrátok táplálkozásunk fontos összetevője, mely energiaszükségletünk 45-55%-át fedezi. Az anyagcsere egyensúlyának a fenntartásához kifejezetten fontos, melyhez minimum 100 mg szénhidrátra van szüksége naponta a szervezetünknek. Tudom, hogy ez egy kényes téma és nehéz eligazodni  abban, hogy a szénhidrát barát, vagy ellenség. Jelen cikkünkben szeretnénk bemutatni néhány szénhidrát forrást, mely inkább barát, mint ellenség.

A szénhidrátok fogyasztásánál egyetlen szabály van, ami a mérték és, hogy figyeljünk a megfelelő arányokra. A zab, illetve teljes kiőrlésű élelmiszerek,mindenképp jó szénhidrát forrásnak számítanak. Ügyeljünk arra, hogy magas rosttartalmú zöldségeket, illetve gyümölcsöket fogyasszunk. A táplálék kiegészítők vásárlása során igyekezzünk olyat választani, mely tartalmazz szénhidrátot is.  A különböző magvak is tökéletesen szolgálnak a megfelelő szénhidrát bevitelnél.

Rossz szénhidrátoknak tekintjük a fehér lisztből készült ételeket (pl. tészta, kenyér), a cukros üdítőitalokat,  és édességeket. Ha jól megválasztjuk a szénhidrátok beviteli forrását, akkor többé nem kell mumusként tekinteni rájuk. Természetesen ez nem csak a szénhidrátokra igaz, hanem a fehérjékre, cukrokra, és sókra is. Fontos az, hogy mindig megválasszuk az aranyközéputat, és szervezetünket tápláljuk, és ne terheljük, mérgezzük!

Amennyiben bármilyen kérdésed van a szénhidráttal kapcsolatban, akkor látogass el az A Fitness termeibe és informálódjon szakembereinktől, akik készséggel állnak a rendelkezésedre 🙂