A legújabb kutatások szerint a megfelelő pihenő idővel komoly fejlődés érhető el, ha olyan szigorúan veszed mint a edzéssorozatokat. A képlet eléggé egyszerű, ha nagyobb súlyokkal dolgozol, akkor nagyobb pihenőidő szükséges. Az ok pedig az, hogy minél hosszabban pihensz, annál jobban regenerálódnak az izmok, így utána jobb teljesítményt tudsz mutatni, nagyobb súlyt megmozgatni. Ez fordított esetben is igaz, ha kisebb súlyokkal edzel, akkor kisebb pihenő időt kell hagyni a következő szériáig. A célodtól függ, hogy mekkora pihenőidőt kell hagynod.

Mennyi idő elegendő és mennyi már túl sok?

A megfelelő pihenőidő kiszámoláshoz mindenképpen fontos a cél meghatározása. Azt mondják, hogy ezt ösztönösen érzi az ember, hogy mikor állnak készen az izmaik a következő izzasztásra. Ha beszeretnék lőni az időtartamot, kis súlyzós edzésnél, akkor 2-1.5 perc az ideális pihenőidő. Akik nagy súlyokkal dolgoznak, nekik az ideális pihenőidő 3-5 perc.  Az 5 percnél további pihenőidő pedig nem fokozza a teljesítményt, adott esetben akár ronthatja is. Akiknél elsődleges szempont a kalóriaégetés, akkor náluk az 1-1.5 perc az optimális pihenési idő. Ez alapján láthatjuk, hogy minél nagyobb a terhelés, annál inkább nagyobb a pihenés idő.

Amennyiben bármilyen kérdésed merült fel az optimális pihenési időről, akkor látogass el hozzánk és kérdezd meg szakembereinket, akik készséggel állnak a rendelkezésedre 🙂