Az egészségesebb élet felé vezető út kezdetben nagyon nehéznek tűnhet. A régi rossz szokásoktól való megválás, és az újak beiktatása a mindennapokban nem is olyan egyszerű, mint ahogyan azt elképzeltük. Nagyon könnyen elcsábulhatunk és azon kaphatjuk magunkra, hogy újra a régi kerékvágásba kerültünk. Az életmód váltás lényege a gyökeres változás, mely kezdetben kellemetlenséggel járhat, de ahogy a mondás is tarja a jó dolgokért meg kell szenvedni. Természetesen azért az életmód váltás, nem jár állandó szenvedésekkel. Az egyetlen, mely kellemetlenséggel járhat az, hogy a régi szokásokat elengedjük. Ehhez szükséges egy nagy adag célorientáltság és kitartás. Jelen cikkünkben szeretnék veletek megosztani néhány tippet, hogyan lehet könnyebben venni az életmódváltás kezdetleges nehézségeit. 🙂

  1. Tervezzük meg a napirendünket! Lehetőség szerint minél színesebben emeljük ki, hogy mikor megyünk sportolni, mikor mit csinálunk. Így jól látható lesz, hogy mire mennyi időt szánunk, és mire kell kicsit többet, esetleg kevesebbet a cél érdekében. A mai képszerkesztő programokkal nagyon könnyedén és egyszerűen  lehet egy csinos, és motiváló napirendet összeállítani.
  2. Nézzünk minél több olyan műsört, kövessünk minél több olyan blogot, melyek az egészséges életmóddal foglalkoznak. Így nagyon sok hasznos információt kaphatunk, és természetesen folyamatosan motiváltak lehetünk.
  3. Pihenjünk lehetőség szerint minél többet, mely az életmódváltás alappillére a koncentráció, tudatosság, ami nélkül nagyon nehéz venni a kezdetleges nehézségeket.  A túl sok stressz dekoncentrációhoz vezethet, melynek köszönhetően sok rossz szokásoshoz fordulhatunk vissza.
  4. Természetesen az egészséges életmód tippek közül nem maradhat ki a mozgás, és ezen felül is a megfelelő mozgás. Célunkhoz megfelelően állítsunk össze egy edzés tervet. Ha esetleg ez nehézséget okozna, akkor kezdetben fordulhatunk szakemberhez is, akiktől biztos, hogy a számunkra legjobb megoldásokat fogjuk kapni.
  5. Jutalmazd meg önmagad! A kemény munka bizony jutalmazást érdemel. Ne akarj túl gyorsan nagy volumenű eredményeket elérni, de értékeld az apró változásokat pl. Szigorúan tartottad magad a heti rendedhez, teljes mértékben elhagytad a rossz szokásaid (pl. éjszakai nassolás, vagy akár dohányzás). Ezek igazán nagy dolgok és büszke lehetsz az elért eredményeidhez, ezért ne fukarkodj, és nyugodtan tudatosítsd ezt magadban 🙂

Amennyiben bármilyen kérdésed van, akkor gyere el az A Fitnessben és szakembereink segítenek neked bármiben 🙂 Táplálkozás, edzésterv, nálunk mindenre találsz megoldást 🙂