Az életmód bejegyzések során már sokszor említettünk, hogy  ajánlott edzéstervet készíteni. Na de milyen is egy jó edzésterv? Hogyan álljunk neki? Hogyan nézzen ki? Jelen cikkünkben ebben próbálunk segítséget nyújtani.

Mielőtt belevágnák le kell szögezni, hogy érdemes magunknak összeállítani az edzéstervet és nem egy sablont letölteni az internetről. A letölthető edzéstervekkel azért kell vigyázni, mert nem személyre szabottak. Lehetséges, hogy a benne foglalt gyakorlatok a számodra nem is hasznosak, vagy nem fogod őket kedvelni. Természetesen irányadóként tökéletesen megfelelnek. Érdemes figyelembe venni, hogy mindenki más és mindenki másképpen fejlődik. Egy személyi edzés során az edző pontosan ezeket az igényeket veszi figyelembe az edzésterv, és a táplálkozási terv összeállításánál.

 A saját edzésterv kialakítása természetesen időt vesz igénybe, hiszen ki kell tapasztalnunk, melyek azok a gyakorlatokat amiket szívesen csinálunk, és megdolgoztatják a kívánt izomcsoportot.

Hogyan állítsuk össze az edzéstervet?

  1. Először meg kell határoznunk, hogy melyek azok a napok, amikor eltudunk menni edzeni. Mennyi időt tudunk rászánni? Napi szinten minimum 30 perc mozgásra van szüksége egy embernek, de ez az időtartam természetesen  céltól és egyéni igényektől függően változhat.  Pl. Hétfő 16-18 óráig, vagy Kedd 7-8 óráig.
  2. Ha megtaláltuk a megfelelő időpontokat, akkor most össze kell állítani, hogy milyen edzéseket szeretnénk végezni. Az optimális edzés tartalmaz bemelegítést, kardiót, súlyzós edzést és nyújtást is. Ki kell választani, hogy mely izomcsoportokat szeretnénk megmozgatni, és azokat milyen gyakorlatokkal, milyen ismétlésszámokkal szeretnénk megtenni.
  3. Érdemes nem csak egy változatot, hanem többet is elkészíteni, és azokat folyamatosan váltogatni. Hiszen a fejlődés alapja a változatosság. A változatos gyakorlatok, változatos intenzitással, és változatos súlyokkal.
  4. Az edzéstervvel egyidejűleg ajánlott egy táplálkozási tervet is összeállítani. Hiszen a megfelelő táplálék bevitel elengedhetetlen az eredményes edzéshez.

 

Amennyiben úgy gondolod, hogy számodra  sok időt venne igénybe egy edzésterv kidolgozása, akkor érdemes személyi edzőhöz fordulni, aki minden  kérdésedben segítségedre lehet. Az  A Fitness személyi edzőinél az első óra teljesen ingyenes és a teremben bármikor kérheted a segítségüket 🙂