Már számtalanszor hallottuk, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés. Az egyik leggyakoribb hiba ha kihagyjuk a reggelit, de ha mégis oda kerül a sor, akkor is körültekintően kell megválasztani, hogy mit fogyasszunk.

  1. Túl sok tejjel, vagy cukorral fogyasztjuk a kávét

    A reggeli koffein kétségtelenül felfrissít és jó hatással van teljesítményükre, koncentrációs képességünkre, de a túl sok tejjel és cukorral többet ártunk, mint használunk. Ha esetleg még sem bírjuk ki, hogy sok tejjel és cukorral turbózzuk fel a kávénkat, akkor javasoljuk, hogy egy csésze zöld teát fogyasszunk helyette.

  2. Útközben ejtjük meg a reggelit

    Gyorsan megállunk egy pékségnél, vagy csak bedobunk egy almát, esetleg teljes mértékben kihagyjuk a reggelit. Ezeknél a szokásoknál rosszabbat nem is lehet elképzelni. Ha reggel nincs elég időnk, akkor szánjuk rá lefekvés előtt 5 percet, hogy összeállítsunk magunkat egy szendvicset reggelire. Egy tevékeny nap kezdetét a tápláló reggeli adja meg!

  3. Rosszul választjuk meg a szénhidrátokat!

    A szénhidrátoknak fontos szerepe van a reggelinél. Tudnunk kell, hogy a reggeli során megválasztott szénhidrátoknak fontos szerepe van. Mindenképpen kerüljük az édes falatokat pl. péksütemény, fehér kenyér stb. Ezeket gyorsan felszívódó szénhidrátoknak nevezünk. Ezért a reggelinél érdemes minél rostosabb falatokat választani, melyek lassan felszívódó szénhidrátok, így a délelőttöt éhezés mentesen, üdén, és frissen vészeljük át!

  4. Túl sok cukros üdítőt fogyasztunk!

    A reggeli nagy pohár narancslénél nincs is jobb. Ez valóban igaz, ha nem a bolt polcairól vettük le és dobozból öntjük ki, ugyanis ezeknek a cukortartalma nagyon magas. Ha narancslére vágyunk a reggeli órában, akkor érdemes saját magunknak facsarni egy pohárral. Így rengeteg kalóriát spórolhatunk meg, és a napi c-vitamin mennyiségünket nagy részét is garantáltan fedezi!

  5. Hiszünk a reklámoknak!

    A reklámok célja, hogy az embereket vásárlásra ösztönözze, így minél több terméket adjon el. Ezért nem érdemes minek szónak bedőlni. Egyetlen keksz fedezi a reggeli szénhidrát és fehérje szükségletünket –  ez már messziről is gyanús. Ha közelebbről megnézzük ezeket a termékeket, akkor láthatjuk, hogy tele van cukorral, zsírral és hozzáadott színezékekkel, térfogatnövelőkkel stb. Valóban ez lenne egy egészséges reggeli alapja? Nem biztos!

Az egészséges reggeli nem függ mástól csak attól, hogy te mennyi időt szánsz rá. Kevesebb idő lefekvés előtt elkészíteni egy szendvicset, mint reggel bemenni a boltba, vagy megállni a péknél. Az egészséges életmód csak rajtad múlik, egy kis koncentráción és kitartáson! 🙂 Az eredmény viszont évek múltán is kézzel fogható lesz!