Lehetünk bármennyire egészségesek, edzettek, akkor is megviseli  szervezetünket napjaink szélsőséges időjárása. Ez különösen igaz az őszi időszakban jelentkező változásokra, mely mostanában is zajlik körülöttünk. A nappalok rövidülnek, a hőmérséklet folyamatosan csökken, és egyre kevesebb kedvünk van bármihez is. De miért? A válasz igazán egyszerű, mert ez a változás megviseli a szervezetünket is. Az állandóan váltakozó frontok, és az időváltozás mentálisan és fizikálisan is kimerít minket. Jelen cikkünkben tippeket szeretnénk veletek megosztani, hogyan vészeljétek át fitten, egészségesen és zökkenőmentesen ezt a megpróbáltatásokkal teli időszakot 🙂

eea4516f0debe3cde31c2a7b6e808087Az első és legfontosabb az immunrendszer folyamatos erősítése. Az évszakváltás átmeneti időszakában a megfázás, a felső légúti és emésztőrendszeri megbetegedések előfordulása ugrásszerűen megnőnek. Ebben az időszakban érdemes többet szaunázni, mely segít a test ellazításában és nem megakadályozza, hogy a szervezetnek a felgyülemlő stresszel is meg kelljen küzdenie. A szaunázás után érdemes elfogyasztani egy csésze finom zöld teát is. Figyeljünk a túledzettségen, ne hajtsunk magunkat túlságosan, mert az is a visszájára üthet. Fogyasszunk vitaminokban gazdag szezonális gyümölcsöket és zöldségeket pl. alma, szőlő, brokkoli és kelbimbó. Ez az időszak bővelkedik a magvakban is mint pl. dió, mogyoró, mandula stb.

Természetesen a őszi, illetve téli időszakban sem kell lemondanunk a szabadtéri sportolás lehetőségéről sem, de ha mégis túl hidegre fordulna az idő, akkor is várunk titeket az A Fitness termeiben 🙂