Tervek nélkül a célt könnyű elvéteni. Persze vannak ösztönlények, akiknek egyből beletrafálnak és sikert sikerre halmoznak, de a legtöbb ember nem ilyen. Ahhoz, hogy biztosan célba érjél és az utadat is követhesd, edzésterve lesz szükséged.

Akár kezdő vagy, akár haladó, egy jó edzéstervvel már félútig segítetted magadat.

Edzésterv kezdőknek: fontos, hogy átfogó programot kezdj el, ami felkészíti a tested a terhelésre. Kis súlyok és az izomcsoportos külön-külön történő megdolgozása a te edzésednek a kulcsa. Kevés sorozat sok ismétléssel, erőlködések nélkül.

Edzésterv haladóknak: ha már egy ideje az edzőterem vendége vagy, akkor ideje többet kihozni magadból és az izmaidból. Osztott edzéstervekkel érhetsz el látványos eredményt, vagyis érdemes egy-egy edzésen csak egy-két izomcsoportra koncentrálni és az átfogó programot a kezdőknek meghagyni. Ez alól természetesen az olyan teljes testes edzésmódszerek és a csoportos órák, mnt például a HIT edzés, kivételek.

Edzésterv nőknek: kezdjük ezt a kedvenc kérdésünkkel: ugye nem leszek túl izmos? Nem, nem leszel 🙂 Pláne akkor nem leszel, ha odafigyelsz az edződre és követed az utasításait. De azért szedtük külön ezt a típust, mert léteznek olyan módszerek, melyek kifejezetten nők számára lett kifejlesztve.

Súlyzós és egyéb edzéstervek: az internetnek háza ezekből Dunát lehet rekeszteni. Videók, leírások, képek… minden fent van a netet. Ennek persze te örülsz, mi már kevésbé. Na nem azért, mert e miatt nem jönnél edzeni, hanem azért, mert pontosan e miatt fogod az edzést megutálni. Miért? Csupán csak azért, mert nem lesz aki kijavítsa a tartásodat, aki a helyes gyakorlatokra és ismétlésekre megtanítana és nem lesz mellett senki, aki a nehéz pillanatokban bátorítana.

Szóval konkrét edzés tervek letöltése helyett inkább gyere le a terembe és kérdezd a személyi edzőinket vagy a trénereinket, akik személyre szabott edzés tervet állítanak össze neked. Hidd el, hosszú távon egy szakértői segítséggel jobban jársz, mint egy letöltött tervvel.