A folyton feltörő nassolási vágy minden diétázó ősi ellensége.  A nassolás pszichológiájának akár külön fejezetet is szánhatnánk. Van úgy, hogy csak unalomból nyúlunk a nasi után, vagy nagy nyomás alatt stresszkezelésre használjuk. Biztos már Te is hallottad, hogy az éhség valójában szomjúság álruhában. Ha rád törne a nassolási vágy, akkor meg kell inni egy pohár tiszta vizet. Azonban a legtöbb esetben a testünk ezzel a vággyal mást szeretne jelezni. Általában a zsírok, illetve szénhidrát hiányát a szervezetből.

Az első édes ízt az anyatejjel ismerjük meg. Éppen ezért legtöbbünk az édességekre vágyik igazán, ha nassolásról van szó. Elhoztunk néhány okot nektek, hogy miért törhet rád a nassolási vágy, hogy tud hol kell keresni a problémát.

Rendszertelen táplálkozás

Ha összevissza táplálkozunk, akkor a testünk nem fogja tudni követni, hogy mikor fog végre tápanyaghoz jutni. Ilyenkor jelzi, hogy ideje lenne valami táplálékhoz jutni. Ezért érdemes napi 4x-5x kisadagokban étkezni, hogy a szervezetünknek ne kelljen a nassolási vágy gerjesztéséhez folyamodnia. Próbáljunk meg mindennap azonos időben elfogyasztani a reggelit, ebédet, vagy vacsorát, ezzel szervezetünknek is felállítva egy rendszert, amelyet követni tud.

Alacsony energiabevitel a nap folyamán

A szervezetünknek van egy alap energiaszükséglete, amely a mindennapos optimális működéshez elengedhetetlen. Ezzel sajnos sokan nincsenek tisztában és ezért sokszor jóval kevesebb kalóriát juttatunk  a szervezetükbe, mint amire szüksége van. Így érthető, hogy testünk a nassolási vággyal jelzi, hogy az alapvető működéséhez szükséges lenne még egy kis energiára. Számoljuk ki, hogy mennyi kalóriára van szükségünk a nap folyamán és az alá semmiképpen se menjünk! A napi energia szükségletünket nagyon könnyedén kiszámolhatjuk különböző kalkulátorok segítségével.

Kevés alvás, fizikai terhelés

A kevés alvás és intenzív fizikai terhelés egy gyakori probléma az edzőtermi közösségekben. A túl terhelés szintén ahhoz fog vezetni, hogy a testünknek még több tápanyagra lesz szüksége, illetve el kezd majd raktározni. A titok kulcsa, hogy pihenjünk eleget, illetve az edzéseket követően gondosodjuk a feltöltésről (pl. túró, saláta, vagy protein formájában).

Stressz

A glükóz legfőbb fogyasztója az agyunk. Pszichikai terhelés esetén a glükózfogyasztás jelentős mértékben növekszik. Ezét érezzük azt, hogy nagy stressz helyzetben valami édességet nassolnánk. Ilyen esetekben az édességek utáni vágyat próbáld gyümölcsök, vagy proteinszeletek kielégíteni.

Nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitel

Ahogy azt a cikkünk elején említettük az éhség lehet álruhában öltözött szomjúság is. Az emberek nagy százaléka nem fogyaszt elegendő tiszta víz egy nap. Ha rendszeresen kontrollálod a folyadékbevitelt a szervezetedbe, akkor azzal nagy mértékben korlátozhatod az édesség utáni vágyadat.

Azonban, ha néha napján tartasz egy csaló napot, akkor sincs semmi baj. Gyere el hozzánk az Afitnessbe és hozd el a barátaidat is! 🙂 Kiváló szakembereink segítségét is kérheted, akik nem csak edzésterv kialakításában tudnak a segítségedre lenni, de teljesen személyre szabott táplálkozási tanácsokkal is eltudnak látni. 🙂