Hatékony zsírégetés, tónusos izomzat, jó közérzet és általános fittség. Ez mind elérhető a kardio edzéssel, ha azt helyesen kivitelezzük.

De még mielőtt végkimerülésig futnánk, érdemes a kardio edzés fogalmát körbejárni.

Mit érdemes a kardio edzésről tudni?

A kardio (cardio) szó előtagként a testmozgás területén belül a szív teljesítményét növelő mozgásformákra utal. Utóbbiakat pedig két kategóriába sorolhatjuk a mozgás időtartama és annak intenzitása függvényében.

Kardio edzés típusok:

  • hosszantartó, alacsony vagy közepes intenzitású, aerob mozgás, folyamatosan egyenletes pulzusszámmal
  • rövid ideig tartó, nagy intenzitású és ciklikusan változó mozgás

Melyik a hatékonyabb?

Első gondolatra sokan a hosszabb ideig tartó edzésformát választanák, pedig a hatékony zsírégetés és az egészségünk megőrzésének a szempontjából nem ez bizonyul a legjobbnak. Bár tény, hogy növeli az állóképességünket és az egyes sportokhoz elengedhetetlen, az alábbi tényeket is ismerni kell:

  • jobban terheli és koptatja az ízületeket
  • a szívet csak egy bizonyos terhelésig készíti fel
  • elősegíti a szabad gyökök kialakulását
  • szerepet játszhat az izmok leépülésében

A hatékonyabb, illetve a helyes végzett kardio edzés tehát a rövid ideig tartó, nagy intenzitású, ciklikusan változó mozgásformákban rejlik.

Az utóbbi kardio edzés előnyei:

  • serkenti az anyagcserét
  • elősegíti a hatékony zsírégetést
  • formálja és építi is az izomzatot
  • növeli a szív terhelhetőségét

Azt azonban nem árt tudni, hogy a kardio edzés csak is akkor lehet hatékony, ha azt személyünkre szabottan végezzük.

Az A Fitness edzőterem a személyi edzők igénybe vétele nélkül kínálja a személyre szabott kardio edzéseseket. A modern futópadjaink, elpiszis trénereink és az egyéb eszközeink az egyénileg beállítható paraméterek alapján kalkulálják ki az ideális edzést, melyet a beépített médiafunkciók tesznek még élvezetesebbé.