Milyen előnyökkel jár a kardio edzés?

A kardio edzés az elmúlt években az egyik legnépszerűbb mozgásformává nőtté ki magát. Ez nem véletlen, hiszen az edzés által a legtöbb ember a fogyást tűzi ki célként. Ezt pedig leginkább az ilyen típusú gyakorlatokkal lehet elérni. Azonban ezt is lehet rosszul végezni, így a kardio edzés több kárt okozhat, mint amennyi hasznot. A kardio edzés igénybe veszi a szívet, a tüdőt, és az érrendszert is egyaránt. Ezért nagyon fontos, hogy a gyakorlatokat megfelelő módon végezzük. A legjobb, ha szakemberek segítségét kérjük, így el tudjuk kerülni az esetleges sérüléseket, és valóban hatékonnyá tudjuk tenni a testmozgást.

A kardio edzés népszerűségének fő oka, hogy a zsír égetésének köszönhetően hozzájárul a súly csökkenéséhez. Ám ezen kívül is számos előnnyel rendelkezik. Ugyanis rendkívüli módon erősíti a szívet, és a tüdő kapacitását is növeli. Ráadásul jelentős mértékben csökkenti a szívinfarktus, a magas vérnyomás, a magas koleszterin, valamint a diabétesz kockázatát is egyaránt. És ez még mindig nem minden! A kardio edzés elősegíti a jobb és pihentetőbb alvást is. Ezen kívül képes csökkenteni a stresszt, és jobb közérzetet biztosít.

Milyen a hatékony kardio edzés?

A kardio edzés sokak számára egyenlő a futással, ám a valóságban egy ennél sokkal összetettebb dologról van szó. Ilyen típusú mozgásforma a futáson kívül többek között az úszás, a gyaloglás, a kerékpározás, az evezés, vagy éppen a síelés is.

Ám a kardio edzés esetén a legfontosabb kérdés, hogy milyen intenzitással végezzük az adott gyakorlatokat. Akár a futást, az úszást, vagy a kerékpározást részesítjük előnyben, a lényeg, hogy megdolgoztassuk a szívünket. A legjobb, ha olyan sportot választunk, amelyet valóban szeretünk, így a kardio edzés kellemes időtöltés is lehet. Azonban fontos figyelembe venni, hogy a kardio edzés egyes formái nem alkalmasak mindenki számára. Az ízületi problémákkal küzdőknek ilyen lehet például a futás. De bizonyos túlsúly esetén figyelni kell arra is, hogy egyszerre ne terheljük le túlságosan a szervezetet, inkább fokozatosan iktassuk be a mozgást az életünkbe.

Fontos, hogy a kardio edzés rendszeres legyen, hiszen csak így érhetjük el a kívánt eredményeket. A legelőnyösebb megoldás, ha egy héten 5 alkalommal, minimum 30 percig mozgunk. Elengedhetetlen, hogy legalább egy pihenő napot iktassunk be egy héten, így el tudjuk kerülni a túlzott kimerültség állapotát.

A kardio edzés hatékonyságát ma már számtalan különféle eszközzel mérhetjük. A pulzus számot és az oxigén felvételt akár egy okos óra is mutathatja, ez nagy segítséget tud nyújtani a mozgás során. Az optimális pulzus szám változhat az edzettség szintjétől, a fizikai állapottól, a kortól, a nemtől, sőt, akár az aktuális időjárástól is.

Korszerű és minden igény kielégítő edzőtermeinkben a kardio edzés kedvelői is jól érezhetik magukat! A számtalan modern gép mellett a profi személyi edzőink is a segítségedre lesznek.