futi

Lassan fel kéne már ébredni a téli álomból, hogy a tavasz ne érjen váratlanul. Összeírtunk nektek néhány jó tanácsot és tippet, hogy hogyan rázódjatok vissza a régi-új formátokba.

Igyál sok folyadékot!

És figyelj oda arra is, hogy mit iszol. Sokan bele sem gondolnak abba, hogy mennyi felesleges kalóriát fogyasztanak el nap, mint nap. Pedig csak 100%-os, rostos narancslevet ittak. A dobozon legalább is ez áll. Na meg az üdítő kalória és cukortartalma is, ami kis adagokba porciózva megdöbbentő lehet. Gondolt tehát át, mielőtt újra levennéd a polcról a gyümölcslevet, hogy a plusz kalóriák is kellenek-e neked.

A napi folyadékadagod álljon inkább zöld teából és ásványvízből, amit pár szelet uborkával vagy gyümölccsel feldobhatsz.

Aktivizáld magad!

Ne ülj egész nap a géped és a TV előtt. Bár az esti sétákhoz most még hideg van, de napközben az ebédszünetben, de még munka után is kellemes süt már a Nap. Ha pedig a sétánál már többre vágysz, akkor jöhet a bicaj és a kirándulás.

Kerüld a plusz kalóriákat!

Ahogy azt már fentebb kifejtettük, a bolti üdítők és gyümölcslevek rengeteg felesleges kalóriát tartalmaznak. Ha ezeket kihagyod az étrendedből, már jó úton haladsz, de azért ne állj meg itt ;)! Legyen önuralmad és tűntesd el a rágcsákat! Persze csalni néha szabad, egy kis édességtől vagy chipstől még nem dől össze a világ. Viszont ha mindenhol rágcsákat tartasz, akkor lényegében a kalóriák uralnak. Pakold ki a munkahelyi fiókod/szekrényed és számold fel a konyhai készleteket. Na persze nem úgy, hogy mindet egyszerre „csak azért is” megeszel.

Tervezz előre!

Ha megtervezed az étrended, akkor könnyebben fogod tudni magad az elképzelésekhez tartani. Ha pedig előre el is készíted, akkor már szinte nyert ügyed van. Viszont ne csak az étkezéseket tervezed meg! Iktasd be a heti rendedbe a rendszeres mozgást is. Írd a naptáradba, hogy mikor mész el sétálni vagy az edzőterembe edzeni.

Heti tervvel és a felesleges kalóriák száműzésével pedig hamar fittebbnek és frissebbnek érzed majd magad.