Az egészséges életmód egyik alapvető feltétele a helyes táplálkozás mellett a rendszeres testmozgás. Nagyon fontos azonban, hogy a céljainknak és a testalkatunknak leginkább megfelelő mozgásformát válasszuk. Amennyiben kezdők vagyunk, természetesen nagyon nehéz megállapítani, hogy milyen típusú és intenzitású edzés lenne a leghatásosabb a számunkra. Ráadásul az is előfordulhat, hogy nem megfelelően végezzük az adott gyakorlatokat, és ezért nem történik meg a kívánt változás. A legjobb megoldás ilyen esetben, ha egy profi szakember segítségét kérjük. Ma már rengeteg személyi edző áll a rendelkezésünkre, így biztosan meg tudjuk találni azt, aki a legközelebb áll az elképzeléseinkhez.

Személyi edző – mi alapján válasszunk?

Bár mindenkinek más és más elvárásai vannak, néhány dolgot mindenképpen érdemes figyelembe venni a személyi edző kiválasztása során. Vannak olyan szempontok ugyanis, amik által biztosan elkerülhetjük az esetleges csalódásokat.

Az első és legfontosabb dolog, hogy feltérképezzük a személyi edzőket. Nyugodtan menjünk le a konditerembe, és nézzünk körül, hogy ki a legszimpatikusabb a számunkra. Érdemes megnézni azt is, hogy milyen típusú edzéseket tartanak, és hogy hogyan kommunikálnak a vendégekkel. Ha az edző nem segít eléggé a gyakorlatok elvégzése közben, vagy mással foglalkozik, akkor valószínűleg nem ő lesz a mi emberünk.

Természetesen fontos az is, hogy mások véleményét is kikérjük. Kérdezzük meg a többi vendéget, hogy ők kivel voltak a leginkább megelégedve. Érdemes lehet a barátaink és az ismerőseink segítségét is kérni. Hiszen ha több a negatív vélemény, mint a pozitív, akkor az adott személyi edző minden bizonnyal nem jó szakember.

Sokan nem tartják fontosnak, azonban nagyon sokat segíthet nekünk, ha tudjuk, hogy az adott személyi edző milyen tanfolyamokat végzett, és mikre specializálódott. Keressünk olyan szakembert, aki folyamatosan képzi magát, és rendszeresen tanul új módszereket. Külön előny lehet, ha tanult a táplálkozástudományról is, hiszen egy jó személyi edző a mozgáson kívül az étrend kialakításában is nagy segítségünkre lehet.

Gondoljuk át magunkban, hogy pontosan mit akarunk elérni a testmozgás segítségével. Nem ugyanolyan típusú edzésre van szükség ugyanis ha fogyni, vagy például erősíteni szeretnénk. Nagyon fontos, hogy a céljainkat és az elképzeléseinket a személyi edző tudtára adjuk. Minden esetben meg kell beszélnünk vele, hogy milyen módszerekkel, és mennyi idő alatt érhetjük el a kívánt eredményeket. Győződjünk meg róla, hogy az adott személyi edző érti hogy mit szeretnénk, és hatékonyan hozzá tud segíteni minket a céljaink eléréséhez.

Már az első beszélgetés során el tudjuk dönteni, hogy a személyi edző maximális figyelmet fordít-e ránk és az igényeinkre. Érdemes elkerülni azokat, akik minden ügyfél esetén egy előre megtervezett séma alapján dolgoznak, és nem figyelnek az egyéni elképzelésekre, és a fizikai állapotra. Nagyon fontos, hogy a személyi edző ügyeljen arra is, hogy megfelelően végezzük a gyakorlatokat, így elkerülhetjük az esetleges sérüléseket. Egy igazán jó személyi edző biztosan megkérdezi, hogy van-e valamilyen betegségünk, vagy szedünk-e gyógyszereket. Fontos, hogy a munka megkezdése előtt felmérje az aktuális erőnléti szintünket, valamint az állóképességünket is.

Ha számodra is fontos, hogy a személyi edző valóban profi és megbízható legyen, fordulj hozzánk bizalommal! Edzőtermeink várnak Újbudán, Pesterzsébeten, és Vácon is!