nők a konditeremben

Régebben már említést tettünk a gyakori edző termes tévhitekről és hibákról (khmm – mert, hogy sajnos akad ilyen is), de akkor nem tudtunk az összeset sorra venni. Valószínű most sem fog menni, de íme, egy újabb kedvenc gyűjtemény.

Ha sokat hasazok, keskenyebb lesz a derekam!

Sokszor látni, hogy a hölgyek lemennek a terembe és mást sem csinálnak, mint haspréseket, lábemeléseket, twisterezést és millió más hasgyakorlatot. Persze, pasik is vannak így, de…Sokan azt hiszik, hogy ezzel keskeny lesz a derekuk. Akik még nem hallották, azoknak elmondjuk, hogy hasizom gyakorlatokkal nem lehet a hasról a zsírréteget eltávolítani! Keskeny pedig csak akkor lesz a derekunk, ha nincs rajta zsír. A zsírréteg eltávolítása csak megfelelő diétával és kardióedzéssel lehetséges. Hetente két-háromszor érdemes hasazni, ez az edzésmennyiség bőven elég a feszes hasért.

Ne legyen körülöttünk parfümfelhő! 

Nagyjából elmondható, hogy azok a hölgyek szoktak parfümfelhőben úszni, akik teljes randisminkben járnak edzeni. Nincs is annál „jobb” érzés, amikor az ember liheg a nagy súly alatt, vagy a kardiógépen és szeretne oxigénhez jutni, de csak rózsafelhők bonyolódnak az orrába. Borzalmasan zavaró és nem mellesleg irritáló is! Hagyjuk inkább otthon a rózsákat! :)

Fontos a megfelelő mennyiségű fehérjebevitel!

Ez is gyakori hiba de nemcsak nőknél, hanem a férfiaknál is! Ha volt egy jó edzésünk, amikor is sikeresen megdolgoztattuk az izmainkat, akkor annak fontos a regenerálódás a fejlődéshez! Ha nincs tápanyag, nincs regeneráció, nincs fejlődés. A legideálisabb kombináció a tejsavó fehérje izolátum L-glutaminnal. 40 g izolátumhoz adjunk 15 g szénhidrátot és 5 g glutamint. Persze mindenki különbözik, testsúlyban, genetikában és célokban is, így érdemes kiszámolni a tápanyagszükséglet alapján, hogy pontosan milyen mennyiségekre van szükségünk, így a kívánt hatás nem marad el és az izmaink is megkapják a regenerálódáshoz és a fejlődéshez szükséges tápanyagot.

A törzsdöntögetéstől sem lesz keskeny a derekunk!

A hölgyek bizony hajlamosak éjt nappallá téve végezni ezt a gyakorlatot, abból a célból, hogy vékony legyen a derekuk. De, pár sorral feljebb már írtunk róla, másrészt a helyzet az, hogy ez a gyakorlat izmosítja a törzsünk oldalsó részét, amitől csak vastagabb lesz, nem pedig vékonyabb. Így szemből nézve szélesebbnek fogunk tűnni. Hölgyeknek főleg hobbiszinten, egyáltalán nem kell ezt a gyakorlatot végezni!

Reméljük, hogy hasznosnak találtátok írásunkat, amennyiben további kérdéseitek lennének, keressétek szakképzett kollégáinkat az edzőtermeinkben