nők a konditeremben

Ebben a kétrészes cikk sorozatban a hölgyeknek szeretnénk segítséget nyújtani, hogy azok a gyakori hibák, amit érdemes elkerülni az eredményes edzés érdekében.

Minden nap ugyanaz az edzés

Ha sokáig nem edzettünk, vagy esetleg soha nem vettük igénybe egy szakértő segítségét, akkor talán nem is vagyunk tisztába azzal, hogy az izomzatnak a fejlődéshez pihenésre és regenerálódásra van szüksége a fejlődéshez. Ha minden nap ugyanazokat az izmokat terheljük, akkor esély sincs arra, hogy regenerálódjon, így soha nem fog fejlődni, erősödni és tónusossá válni. Minden izomcsoportnak egy-egy intenzív edzés után legalább 48 óra pihenésre van szüksége. Sőt, ha már haladó szinten vagyunk, akkor egy héten egy izomcsoportot csak egyszer edzünk meg! A pihenés legalább olyan fontos, mint az edzés, ne féljünk attól, hogy a túl sok pihenés miatt nem fog megfelelően fejlődni az izomzatunk, mert épp a túl sok edzés gátolja a fejlődésben.

Ne féljünk a súlyzótól

Még mindig az a nézet él a női fejek többségében, hogy ha súlyzózni kezdenek, akkor hatalmasra fognak nőni. Ez nem igaz! Azért, mert rendszeresen súlyzókkal edzük a testünket, nem lesz testépítő alkatunk. Az is igaz, hogy órák hosszáig végzett kardió edzéssel sem fogunk tudni az izomtónusunkon változtatni. Mert bár lehet, hogy a zsír elég tőle, de a túlzott kardió izomvesztéssel is járhat! A súlyzós edzés az, ami szexi karokat, feszes popót, lapos hasat és egy kívánatos alakot tud formálni. Nem is beszélve arról, hogy minél több rajtunk az izom, annál több kalóriát égetünk el, akár még pihenés közben is. Az izomszövet bizony falánk! Ha barátságban vagyunk a súlyzókkal, bizony nyugodtabban emelhetünk a kalória bevitelen, a testsúly megőrzése és a fejlődés érdekében.

Igyunk sok vizet

Ez nem csak a nőkre vonatkozik. Ha megnézünk egy versenyző testépítőt a teremben, láthatjuk, hogy akár 2 liter folyadékot is megiszik egy edzés során. Ezen biztos sokan kiakadnak.

Miért is fontos a vízfogyasztás?

Egyrészt a méreganyagokat eltávolítja, segít az ízületek egészségének fenntartásában, elkerüljük vele a szédülést és az anyagcserét is magasabb fokon tartja. Valamint csökkenti az éhségérzetet is.

Ne vigyük túlzásba a kardió edzést

A túlzásba vitt kardió ugyanis , nemcsak ront a formán, de erősen rombolja az immunrendszert is. Növeli a szervezetben a kortizol mennyiséget, ami pedig az izomszövet bontásához, leépüléséhez vezet. Minél kevesebb az izom, annál lassúbb az anyagcsere. Maximum 3-4x érdemes egy héten kardiózni és kb. 1 órás időtartamokban. Persze mindenkinek más a szervezete, ezért egyéni alkalmazásra van szükség, de ha hobbyból edzünk, nincs szüksége a testünknek ennél több zsírégető edzésre.

Cikkünk folytatódik… :)