ws_Morning_Run_1680x1050

Biztos, hogy már te is hallottál róla, hogy a reggeli kardió edzés a leghatásosabb, ha a zsírégetés a célod. Milyen tudományos alapjai vannak ennek a kijelentésnek? Mennyire hatásos ez a módszer? Jelen cikkünkben ezekre a kérdésekre fogjuk keresni a választ.

Örök vita téma, hogy edzeni reggel éhgyomorra, vagy teli tankkal jobb-e. A legújabb kutatások a reggeli éhgyomorra való edzést támogatják, de ha mélyebbre ásunk az internet bugyraiban, akkor természetesen találhatunk rá jó néhány ellenpéldát is. Ezért nehéz konklúzióra jutni, de mi azért most megpróbálunk.

Sok sportoló a reggeli éhgyomorra történő kardiót részesítik előnyben, abban a hittben, hogy így felhasználják a felhalmozódott testzsiradékot, mint energiaforrást. Ezt az állítás azonban semmilyen kutatás nem tudja alátámasztani, illetve a testünk alapvető működése sem ezt bizonyítja.  A kardió edzés legfőképpen eleve izomvesztéssel jár. Tehát, ha a célod nem az izomtömeg elveszítése, akkor azt ajánljuk, hogy ne végezz kardiót üres gyomorra.

Milyen előnyökkel jár a reggeli edzés?

Természetesen a testmozgás számtalan előnnyel jár és a reggeli átmozgatásnak még több pozitív hatása van. Egy kiváló alapanyagokból összeállított reggeli után a reggeli edzés akár a gyorsabb fejlődéshez is hozzájárulhat.

  • A reggeli edzés kiválóan felébreszt és energiával tölt fel.
  • A reggeli edzés során üres, vagy félig üres edzőtermek várnak, ahol nem kell várakozni a gépekre, vagy eszközökre.
  • A reggeli edzés beindítja a metabolizmust, amelynek a hatására a következő 24 órában magasabb fordulaton fog működni az anyagcsere,
  • A reggeli edzés bizonyítottan csökkenti a stresszt
  • Növekszik a napközbeni teljesítőképesség
  • A rendszeres reggeli edzés hozzájárul a rendszeres testmozgás kialakításához

Most akkor mehet a reggeli kardió éhgyomorra, vagy sem?

Jogos a kérdés, hiszen a mérleg nyelve inkább afelé hajlik, hogy ne, de természetesen ezt mindenkinek a saját döntése. Ha kipróbálod az éhgyomorra való reggeli kardiót, akkor semmit sem fogsz veszíteni! Nem kell félned, ha bírod a korán kelést, és nem esik le a cukrod, vagy leszel rosszul tőle. Természetesen azért nem árt egy kis fehérje turmixot és egy kis BCAA legurítani előtte. De mindentől eltekintve csak azt tudjuk mondani, hogy egy próbát megér.

Ha kipróbálnád a reggeli edzést, akkor várunk szeretettel az AFitness edzőtermeibe. Ha üres gyomorral érkezel, de mégis csak be dobnál valamit az edzés előtt, akkor a recepción számtalan minőségi fehérjéből és egyéb más táplálék kiegészítőből választhatsz. :)