shutterstock_146771732

A nyár már itt van és megfékezhetetlenül tombol. Mindennap óriási kánikulák vannak és a strandokon bambi is kapható. Valljuk be, hogy ilyenkor kevés embernek van kedve az edzőteremben is izzadni. Természetesen nem mindenkit tántorít el a nagy meleg a testmozgástól. Ebben a hőségben azonban nem árt óvatosnak lenni, hiszen eleve megterheli a szervezetünket az időjárás edzés nélkül is. Összegyűjtöttük nektek a legfontosabb tenni valókat, amelyeket mindenképpen érdemes betartani, ha hőségben szeretnél edzeni.

Megfelelő folyadékbevitel

A nagy mennyiségű tiszta víz fogyasztását nem lehet elégszer elmondani. Ez különösen fontos edzés közben és, még különösebben fontosabb a hőségben való edzéskor. Tanácsos edzés közben 10-12 percenként 2-2,5 dl folyadékot meginnod. Ez a folyadék lehet víz, tea vagy akármilyen cukormentes ital, én a vizet és az izotóniás italokat részesítem előnyben.A tiszta vízhez azért adhatsz egy kis szénhidrátot ásványi anyagokkal kiegészítve, hogy jobban bírd az edzéseket, mert az italban lévő szénhidrátok segítik a megfelelő vércukorszint megtartását, továbbá a glükóz segíti az ásványi anyagok hatékony felszívódását. Keverhetsz az italodba még BCAA aminosavat (leucin, izoleucin és valin) és Glutamint, ami együttese megvédi az izmaidat a lebontástól.

Csak óvatosan!

A nyári hőség nem éppen a legalkalmasabb arra, hogy világrekordot állíts fel. Ez az időszak arra alkalmas, hogy átmozgasd magad és fejleszd a gyakorlatok hatékonyságát. Semmiképpen se ess neki a 100 kilós súlyzóknak, mert akár szédülés és rosszabb esetben ájulás, vagy komolyabb probléma is lehet belőle.

Óvatosan a koffeinnel!

A koffein általában kiváló energiaszint növelőként hasznosítható, de vízhajtó hatású is. Amikor eleve izzadsz a hőmérséklet miatt és még a teremben is ráteszel egy lapáttal, akkor nem biztos, hogy a koffein vízhajtása annyira jó ötlet lesz.

Megfelelő öltözék!

Ebben a hőségben semmiképpen se  a leghosszabb nadrágodat, illetve pulóveredet válaszd. Semmiképpen se akadályozd az izzadást, vagy próbáld növelni, mert egyik sem fog elérni pozitív hatást. Vegyél fel kényelmes rövid nadrágot, és nedvszívó pólót.

Ne feledkezz meg az UV védelemről!

Ha ilyenkor inkább a szabadtéri parkokban próbálnád ki magad, akkor mindenképpen használj valamilyen naptejet, hiszen az árnyékban is jól le lehet égni.

A hőségben való sportolás természetesen nem tilos, de a fentiekről ne feledkezz meg! Az A fitnessben légkondicionált edzőteremmel és cukormentes italokkal bőségesen felszerelkezve várunk titeket a legnagyobb kánikulában is! :)