muscular-man-eating-salad

A zöldség fogyasztást nem lehet túlzásba vinni, mert minél többet fogyasztasz annál jobb. Elkészíthetjük sütve, főzve, vagy akár nyersen is fogyaszthatjuk, amelyet a szakértők naponta háromszor ajánlanak is. A zöldség, illetve gyümölcs napi fogyasztása mellett igen komoly kampányok szólnak. Sok közintézményben, illetve munkahelyen is zöldség, gyümölcs napot tartanak. Ennek egyik oka, hogy a statisztikák szerint az európai lakosság több mint 20%-a az ajánlott mennyiségnél sokkal kevesebbet fogyasztanak. Amilyen gyorsan fejlődik a gyümölcs, illetve zöldségtermesztés, olyan tendenciával csökken a fogyasztása is.

Az edzés, illetve diéta szempontjából a zöldségek, illetve gyümölcsök fogyasztásának kiemelten fontos szerepe van. Egyrészt a minőségi táplálék felvétel miatt, a másik pedig az elengedhetetlen vitaminok, és ásványi anyagok miatt. De nézzük meg közelebbről, hogy miért érdemes minél több zöldséget fogyasztani?

Fokozzák az anyagcserét

Amikor valaki fogyni szeretne, akkor az egyik legfontosabb, hogy az anyagcseréjét felpörgesse. Ez esetben mindenképpen nyers formában érdemes fogyasztani a zöldségeket, hogy magas rosttartalmukból ne veszítsenek. Az anyagcsere pörgetésben a spenót, brokkoli, alma, és a grapefruit jó barátaid lesznek.

Kiváló vitaminforrás

A zöldségek, illetve gyümölcsök a legjobb természetes vitaminforrásként szolgálnak. Mindenképpen iktass be a napodba nyers zöldség fogyasztást, mert főzve, illetve sütve sokat veszítenek a fontos tápanyagaikból. Mindemellett érdemes megemlíteni  a folyadékpótlást is, hiszen a zöldségek nagy része vízből áll, ami szintén elengedhetetlen a szervezet tökéletes működéséhez.  A legmagasabb vitamin tartalom a narancs, kiwi, eper, áfonya, grapefruit, sárgarépa, brokkoli, és a karfiol jeleskedik.

Lúgosításra fel!

Az elsavasodás napjainkban már szinte mindenkit érint. Ezért főként a helytelen táplálkozás a felelős. Az elsavasodásnak nem csak kellemetlen mellékhatásai vannak, hanem hosszútávon súlyos egészségkárosodást is okozhat. Sok nyers zöldség fogyasztással a folyamat lassítható, illetve teljes mértékben vissza is fordítható. Erősen lúgosító ételek az alábbiak:  mandula, avokádó, sárga banán, bab, cékla, szeder, répa, hagyma, tőzegáfonya, szőlő, kel, barack, datolya, gránátalma, szilva, málna, spenót

Hogyan fogyasszunk több zöldséget?

Most már tudjuk, hogy miért érdemes több zöldséget fogyasztani, de hogyan vegyük rá magunkat, hogy ezt teljesíteni is tudjuk? Az első és legfontosabb, hogy mindig tartsunk szem előtt zöldséget, vagy gyümölcsöt. Ha egy szép kosárban az asztalon tároljuk őket, akkor biztosak lehetünk benne, hogy hamarabb elfog fogyni, mint  a pult alatt elrejtve. Járjunk minél többet piacra, mert a friss zöldségek és gyümölcsök látványának biztos nem tudunk majd ellenállni.  Szeleteljük fel a zöldségeket és tegyük be a hűtőbe, vagy vigyük magunkkal bárhova, és ha nassolni támadna kedvünk, akkor csipegessünk belőle.

Ha pedig fantasztikus saláta receptekre vágysz, akkor jöjj el hozzánk az Afitnessbe és kérd szakembereink tanácsát :) Ők segíteni tudnak abban is, hogy az egyéni problémákra milyen zöldségek fogyasztása lenne a legjobb! Mindemellett egy igazi stresszlevezető, vitalizáló edzésen is részt vehetsz! :)