Group of people training in suspension elastic rope at gym and looking at the view

A mai rohanó világunk egyik hozadéka, hogy az embereken egyre több a súlyfelesleg. Ennek köszönhetően egyre több féle mozgásforma alakult ki, melyek közül testalkatunknak, és kedvünknek megfelelően tudunk válogatni. Az elmúlt évek során kiemelkedő népszerűségnek örvend a saját testsúlyos gyakorlatok. A saját testsúlyos edzés előnye, hogy igazából bárhol végezhető, és nem igényel speciális eszközök használatát. A saját testsúlyos edzéssel nem csak a izmainkat növelhetjük, hanem jótékony hatással van a mobilitásunkra és az egyensúlyunkra is. Természetesen a saját testsúlyos edzéssel  nem  lehet olyan fizikumot építeni, mint az edzőtermekben nagy súlyokkal. Bár a leggyorsabban ezzel a mozgásformával – és hozzátársuló megfelelő étrenddel – tudunk arányos, egészséges és erős fizikumot kialakítani. Érdemes megemlíteni, hogy a saját testsúlyos edzés nem végezhető jelentős túlsúllyal, mert akkor ízületeink nagymértékben károsodhatnak.

A saját testsúlyos edzéseket ma már erre kifejlesztett szabad parkokban is végezhetjük, melyek pontosan arra a célra specializálódtak, hogy az emberek akár egy séta közben is megállhassanak pár felhúzásra. Ez érdekesnek hangozhat, de a felmérések és visszajelzések alapján ezeket a parkokat a lakosság nagyon hasznosnak tartja. A szabad parkok eredményességét az is mutatja, hogy szinte gombaként szaporodtak el egyre több városban. Ahol még nem telepítettek szabad parkot ott az emberek külön kérvényt, vagy petíciót indítottak el az érdekében. A szabad parkok számos pozitív érve mellett a legnagyobb hátránya, hogy a téli időszakban kevésbé használhatóak.

A saját testsúlyos gyakorlatoknál az egyik legnépszerűbb a TRX edzés. A TRX edzések ma már szép számban megtalálhatóak az edzőtermek kínálatai között is. Az egyik legjobb hangulatú, legtöbb energiát igénylő edzés közé sorolnám.

Milyen előnyei vannak a TRX edzésnek?

•     rendkívül széles felhasználhatóság, erőt és állóképességet fejleszt egyszerre
•     folyamatosan dolgoznak a stabilizáló izmok
•     férfiak, nők egyaránt használhatják fittségi szinttől függetlenül
•     változatos, élvezetes edzést tesz lehetővé
•   mivel számtalan szögben végezhetők a gyakorlatok, ezért az izolált mozdulatokkal szemben sokkal több izomrostot stimulálnak
•    kis helyen elfér, bárhova magunkkal vihetjük
•   esztétikus, funkcionális izmokat fejleszt, továbbá rendkívül intenzív edzést tesz lehetővé, ezáltal felpörgetve az anyagcserét.

A saját testsúlyos edzéseknek tehát nem csak testformáló, de közösség formáló hatása is van. Ha szívesen kipróbálnád a TRX edzéseket, akkor látogass el hozzánk az A Fitness Blaha, Újbuda, vagy váci edzőtermében, ahol garantáltan a legjobb hangulatú órákon vehetsz részt :) Amennyiben a saját testsúlyos edzés érdekelne, akkor kérd ki személyi edzőink tanácsát, akiknél az első alkalom teljesen díjmentes!