Ahogy ígértük is, cikkünk második részében adunk pár tippet a különböző testrészek megfelelő terhelésére.

Mell

A mell esetében ki kell iktatni a rudas nyomásokat, helyettük pedig inkább kézisúlyzókkal kell edzenünk. Az olyan nyomógépeket is célszerű mellőzni, ahol a két kar nem egymástól függetlenül mozog. Viszont használhatunk tárogatógépet, és olyan nyomógépeket is, ahol a két oldalra külön kell beállítani a terhelést. Arra az időre, amíg a problémán dogozunk, az áthúzást is mellőzni érdemes, mivel ott sem tudjuk kikerülni a két kar együttes munkáját.

Hát

Lehúzások rúddal, evezések rúddal, kétkezes evezések gépen, ezeket kerüljük. Helyettük végezzünk lehúzásokat egy karral itt a rúd helyett egykezes fogantyút használhatunk, valamint fűrészelést, és olyan evezőgépeket, ahol a két oldalra külön-külön állíthatjuk be a terhelést. A csigás evezéseket is lehet egy karral végezni, sőt, a mozgástartomány is nagyobb ezen a módon.

Váll

Ugyanaz, mint a mell esetében, itt is kerüljük a rudas nyomásokat, a smith gépet, valamint a különféle nyomógépeket is. Nyomni ilyenkor egykezes súlyzókkal érdemes inkább, és az oldalemelést is jó, ha megpróbáljuk inkább váltott karral végezni, például csigán, vagy padon oldalt fekve akár, de hagyományos oldalemeléseket is végezhetünk egy karral, ülve. Így jobban tudunk koncentrálni a problémás oldalra.

Comb

A lábtolót végezzük egy lábbal, és ha megy, akkor a guggolást is kipróbálhatjuk egy lábbal, nyilván súly nélkül, a sérülés elkerülése végett. A lábnyújtást is egy lábbal érdemes végezni ebben az esetben. A különféle lábhajlító gépeket esetén  szintén. Akiben megvan a vállalkozó szellem, az a merevlábas felhúzást is elvégezheti egy lábbal, megvan a módja ennek is, kézisúlyzókkal, bár ezt jó, ha edző felügyelete mellett kezdjük el.

Kar

Talán itt a legegyszerűbb a dolgunk, ugyanis mindent csak egy karral végezzünk, és lehetőleg ne egyszerre a két karral, hanem vagy váltva, vagy egymás után csináljuk meg a sorozatokat jobb és bal karral. Ez javítja az agy-izom kapcsolatot a problémás oldalon, ami gyakran az aszimmetria fő okozója.

Vádli

A megoldás adja magát: minden vádligyakorlatot egy lábbal végezzünk, szerencsére erre minden gépen megvan a lehetőség.

Ha kitartóak vagyunk, és nem tágítunk az aszimmetria kiküszöbölésére szolgáló edzésterv mellett, akkor sokat javíthatunk az arányokon, azonban ne feledjük, hogy még ha méretben, erőben fel is hozzuk a lemaradt oldalt, az izomformák, a struktúra eltérő lehet, és ez az, amin nem nagyon tudunk változtatni, de nem is kell miatta túlzottan aggódni, hiszen nincs az a profi, akin ne találnánk ilyet!