2-post-workout-shake-mistakes-and-how-to-fix-them-header-v2-830x467

A 90-es évek testépítőinek biztos, hogy nem okozott túl nagy fejtörést, hogy milyen táplálékkiegészítőt fogyasszanak, hiszen akkoriban a fehérjén kívül nem igazán volt más lehetőség. Napjainkban pedig már számtalan különböző termék található meg a boltok polcain. Amikor valaki intenzíven edzeni kezd, akkor rájön, ha fejlődést akar elérni, akkor a nagy terhelés miatt meg kell támogatnia a szervezetét. De mik azok a táplálékkiegészítők, amelyeket mindenképpen érdemes beszerezni? Most megmutatjuk Nektek!

Tejsavófehérje

A fehérjék számos előnnyel rendelkeznek és elengedhetetlenek az intenzív edzések során. Egy tanulmány kimutatta, hogy az edzés utáni közvetlen protein fogyasztás jelentősen növeli az izmokban lejátszódó fehérjeszintézist. Ezért egy bizonyos idő elteltével látható lesz a fejlődés pl. az izmok nagyobbodása,nagyobb állóképesség. Természetesen a fehérjéknek is több fajtája van, de ezek közül mindenképpen a tejsavófehérjét ajánljuk, mert ennek gyorsabb a felszívódása és könnyebb az emésztése is. A kutatások azt is kimutatták, hogy a fehérjeszintézishez már elég napi 20g fehérje is. Ez azért jó, mert így egy havi adag akár tovább is kitarthat.

BCAA

Ahogy a fehérjék úgy a BCAA aminosavak sem elhanyagolhatóak. A BCAA aminosavak három esszenciális aminosavból tevődnek össze, amelyek a vázizomzat fehérjetartalmának majdhogynem a harmadát képezik. Már sok tanulmány bebizonyította, hogy serkentik a fehérjeszintézist és támogatják a szervezetben lejátszódó regenerálódási folyamatokat. A rendszeres BCAA szedése csökkenti az edzés után fellépő izomlázat és gyorsítja annak regenerálódását. Az edzés során mérséklik a fehérjék lebomlását, ezért sem érdemes mellőzni fehérje szedés mellett.

Kreatin

A kreatintól sokan félnek (főként a nők), pedig elengedhetetlen az intenzív edzések során. A kreatin segítségével erősebbé válsz és támogatja izmaid növekedését, illetve a regenerálódását a sorozatok között. Ennek köszönhetően hosszabb ideig és intenzíven tudsz majd edzeni. Alapesetben a szervezetben kevés kreatin termelődik, és elsődleges természetes forrása a különböző húsok. Ha igazán felakarsz tölteni kreatinból akkor minimum 1-1,5 hús meg kell enned egy nap, de persze táplálék kiegészítővel is betudod ezt vinni.

 Omega 3 és 6 zsírsavak

Az omega 3, illetve 6 többszörösen telítetlen esszenciális zsírsavak nélkülözhetetlenek szervezetünk egészséges működéséhez. Az omega 3 és 6 zsírsavakat természetesen halak fogyasztásával juttathatjuk be a szervezetünkbe. Napi szinten nem fogyasztunk halat, ezért érdemes tabletta formájában bevinni a szervezetbe. A megfelelő omega zsírsavak bevitele gyorsítják a terhelés utáni regenerálódást, nagyon jó hatással van az ízületekre, és egyéb kötőszövetek egészségére, segítik az izomnövekedéshez szükséges hormonális egyensúly kialakulását.

C-vitamin

A rendszeres fizikai terhelés, illetve stressz gyengíti az immunrendszert, ezért a megbetegedések elkerülése érdekében gondoskodnunk kell annak megerősítéséről. A különböző megbetegedéseket úgy kerülhetjük el, ha a C-vitamin raktárunkat folyamatosan feltöltjük.  Vízben oldódó vitaminról beszélünk, tehát a szervezet nem tudja a zsírszövetben tárolni, így fontos a folyamatos pótlása. A C-vitamin javítja az immunsejtek működését, segít a fertőzések leküzdésében, kiváló antioxidáns, elengedhetetlen a kollagén szintézishez, valamint segíti a vas felszívódását. Linus Pauling Nobel-díjas kémikus álláspontja szerint a felnőtt szervezet számára napi 2000 mg szükséges.

Ízületvédők

A helytelenül végzett gyakorlatok, nagy terhelés, a bemelegítés, illetve nyújtás elmulasztás az idővel megbosszulja magát.  Az ízületek, és porcok állandó kopásnak vannak kitéve, és bár a megfelelően végzett gyakorlatokkal sokat tehetünk a problémák megelőzésében, van amikor ez már nem elég. Az ízületvédő készítmények nem csak a megelőzésre alkalmasak kiválóan, hanem sokszor a probléma kezelésére is. A glükozamin, kondroitin, valamint kollagén tartalmú tablettákat (vagy folyadékot) kúraszerűen érdemes szedni, minimum 3 hónapig, mivel az ízületeknek és porcoknak elég szegényes a vérellátásuk, ezért a felszívódás is lassabb, hosszadalmasabb.

Táplálékkiegészítők nélkül is lehet egészségesen élni és fejlődni azonban, ha van módunk és lehetőségünk rá, hogy a szervezetünk, illetve a fejlődésünket megtámogassunk, akkor miért ne tennénk meg? Gyere el hozzánk az Afitnessbe és kérd ki a szakembereink véleményét a legjobb táplálékkiegészítőkről.  :) A legjobb, hogy az első személyes konzultáció teljesen díjtalan!! 😉