Ebben az írásunkban arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy mi az a 6 leggyakoribb hiba, amit sokan elkövetnek edzés közben és edzés után!

Mindig törölgessük le az edzőtermi gépeket

Senki se szeret olyan eszközökön edzeni, amiről csöpög az izzadság. Egyrészt nem szép dolog úgy hagyni egy gépet, ha végeztünk vele, másrészt nagyon nem is higiénikus. Ha végeztünk az edzéssel, az adott gépen, töröljük le az eszközt. Ha nagyon figyelmesek szeretnénk lenni, törölgessük le a használni kívánt gépet edzés előtt is, hátha valaki nem ismeri a szabályokat.

Sportitalok fogyasztása

Az egyik legnagyobb hiba, amit ilyenkor elkövethetünk, ha sportitalt fogyasztunk edzés után. Ha csak nem több órás, kimerítő edzést vagyunk túl, nincs szükségünk ilyen italokra, hiszen sok bennük a kalória és a cukor. Helyette maradjunk víznél!

Nyújtás nélkül ne menjünk haza

Ha rendszeresen járunk edzésre, a nyújtást mindig végig kell csinálni! Egyrészt, így nem sérül meg az izomzat a nagy terhelés után sem, másrészt a testünket sem terheljük le. Nem mellesleg a másnapi izomláz is elkerülhető. Ha egyedül edzünk, mindenképp szánjunk az edzés végén 5 percet arra, hogy kinyújtjuk az izmainkat.

Edzés utáni esti nassolás

Ha éhesek vagyunk elalvás előtt, ne az egészségtelen finomságokat válasszuk. Helyettük válasszunk egy marék mandulát esetleg egy puffasztott rizst, és várjunk, amíg elmúlik az éhségérzet. Attól, hogy rendszeresen edzünk, nem ehetünk bármit, amit csak megkívánunk. Nem elég, hogy rosszul érezzük magunkat egy ilyen késő esti nassolás után, és másnap reggel korgó gyomorral ébredünk, de a megfeszített munkánkat is feleslegessé teheti.

A nem megfelelő tápanyagbevitel

Csak azért, mert lefutottunk 5 kilométert, még nem jelenti azt, hogy egyből megehetünk egy hamburger menüt és egy csokiöntetes fagyit! Igazából kb. 500 kalóriát égethettünk el ez alatt, de amit beviszünk, az nagyjából 1000 körül van (ha az előbb említett étellel számolunk). Ezen kívül sokkal rosszabb a szervezetnek, hiszen nem tápanyagot épít be edzés után, hanem még több káros anyagot. Ezért figyeljünk a megfelelő tápanyagbevitelre edzés után, hiszen ilyenkor van a legnagyobb szüksége a szervezetünknek és nagyon nem mindegy, hogy mit és hova épít be!

Kevés alvás

Ha korán kelünk fel edzeni, azzal nincs semmi baj, azonban ha nem alszunk eleget előtte, azzal saját magunknak okozunk gondot. Ugyanis a növekedési hormonokat a szervezet alvás közben termeli! ilyenkor gyógyulnak az izmaink is egy-egy kimerítő edzés után. A legjobb, ha legalább 7-8 órát alszunk teljes nyugalomban!

Ezen szabályok betartása növelheti az edzésteljesítményünket és tisztább, egészségesebb közérzetet biztosítanak! 🙂