Gym-09

Az egyik legjobb döntést hoztad meg, amikor elhatároztad, hogy az edzőterem felé veszed az irányt! Sőt nem csak elindultál, hanem be is tértél és rámozdultál azokra az eszközökre amik szimpatikusak neked – vagy legalább tudod, hogy hogyan kell használni. A döntésed azonban nem bizonyul valami tartósnak, hiszen már azon gondolkodsz 20 perc után, hogy hová tűnt a lelkesedésed és az önbizalmad. Vagyis miért is tűnt el?! Jó esélyed van arra, hogy csak kell egy segítő támasz, aki tanácsokat ad, segít és motivál – személyi edzőinket keresd az oldalon 😉 -, de az is előfordulhat, hogy valamit nagyon nem jól csináltál.

Ezért most elhoztuk neked azt az 5 leggyakoribb hibát, amit kezdőként elkövethetsz az edzőteremben.

1. Bonyolult edzéssel kezdesz

Az internet segítségével ma már két perc alatt találhatsz bármilyen edzéstervet. Azonban nem biztos, hogy az lesz számodra a legmegfelelőbb. Érdemes megjegyezni, hogy a bonyolult edzéstervek nem egyenlők a gyorsabb fejlődéssel. Ráadásul kezdőként még a sérülések veszélyét is megnövelheted. Olyan edzéstervet kell választani, ami megfelel a kondíciódnak.

2. Nem megfelelően kivitelezett gyakorlatok

Ez a hiba nem csak a kezdőkre, de olykor a haladókra is jellemző. A nem megfelelően kivitelezett gyakorlatok akár az egész életedre kihatással lehetnek. Ha nem edzel megfelelően, akkor a fejlődésed sem lesz olyan látványos, ami miatt valószínű, hogy nem fogsz többet edzőterem közelébe menni. A gyakorlatokat csak egyszer kell jól megtanulnod. Ez esetben mindenképpen érdemes szakember segítségét igénybe venned.

3. Túl nehéz súlyok

A súlyok kiválasztása az egyik legnehezebb feladat, egy jól felszerelt edzőteremben bizony rengeteg súlyt közül választhatsz. Ha úgy érzed, hogy akár egy hegyet is eltudnál mozdítani, akkor se ugorj neki a legnagyobbaknak! Az elején ne a súlyokra koncentrálj, hanem az előbb említett technika elsajátítására szentelj több figyelmet. Ha a gyakorlatok már tökéletesen mennek, akkor lehet elkezdeni a súlyokat növelni!

4. Elérhetetlen célok

Ha először mész le az edzőterembe, akkor ne várd el magadtól, hogy másnap már 200 kilóval fogsz guggolni! Az apró célokat sokkal könnyebb elérni, ezáltal a sikerélmény megélése is folyamatos lesz. Ne akarj mindent túl gyorsan elérni, mert az a minőség rovására is mehet!

5. Túl sok kardió és nem megfelelő táplálkozás

A színfalak mögött mindig nagyobb munka zajlik, mint a színpadon. Bármennyire is furcsán hangzik, de a saját tested megismeréséhez hosszú út vezet. Nem elég felületes információkat szerezni, ha eredményeket akarsz elérni, akkor bele kell ásnod magad a témába. Sokan esnek a nem megfelelő táplálkozás hibájában. Ezek a folyamatok sokkal összetettebbek, illetve bonyolultabbak annál, hogy az első edzőtermi nap után megtudjuk fejteni.

A mi tippünk az, hogy látogass el hozzánk a jól felszerelt belvárosi edzőtermünkbe, ahol szakembereink várnak téged, hogy segítsenek céljaid elérésben. Az edzőteremben nem csak egyéni, de csoportos órákon is részt tudsz venni. Tudod mi a legjobb az egészben? Az első alkalmadat mi álljuk. Ha a belvárosi edzőterem messze lenne tőled, akkor még Afitness Újbudán, illetve Vácon is találkozhatsz velünk.