HTB1bcFyIVXXXXX7aXXXq6xXFXXXb

A nők legnagyobb félelme, hogy a súlyzós edzésektől elvesztik nőies formájukat. Neked is ez a legnagyobb félelmed? Ne félj, mert ez nem fog megtörténi! Ez egy olyan téves gondolat, amelyet nem lehet elégszer korrigálni. A következő 5 pontban felsorolunk nektek néhány pozitív érvet, amelyeket érdemes tudni a súlyzós edzésről.

  • Feszes és nőies formák

Ha eddig azt gondoltad, hogy a súlyzós edzés nem a nőknek való, akkor a következő tény valószínűleg meghökkentő lesz a számodra. Nincs női, vagy férfi edzés csak edzés. A nőknek is ugyanúgy meg kell dolgoztatni az izmaikat, ha feszesebb formát szeretnének elérni. Azonban nem kell megijedni, mert természetes módon nőként sosem lesz olyan izomzatod, mint egy férfinak. Emelgethetsz akár 30 kilót is, akkor sem lesz. Ez egyszerűen azért van így, mert a női hormonrendszer sokkal kevesebb izomépítésért felelős hormont tartalmaz (pl. tesztoszteron). Tehát természetesen úton a súlyzós edzéstől nem lesznek gigantikus izmaid, csak feszes, formás, és esztétikus tested.

  • Hatékonyan küzd az elhízás ellen

Sokan esnek abba a hibába, hogy túl sokat kardióznak ahhoz, hogy zsírt égessenek. Pedig ha a súlyok után nyúlnának valószínűleg esztétikusabb eredményt is tudnának elérni. Az izomnövekedés egyenesen arányos a zsírégetéssel. Minél nagyobb súlyokkal dolgozol, annál több zsírt fogsz elégetni. Természetesen ez függ az intenzitástól is. A kutatások szerint egy átlagos nő, két hónap súlyzós edzés után 0,9 izmot épít, illetve 1,9 testzsírtól szabadul meg. A két hónapos periódus utána a test átlagosan napi 80-100 kalóriával többet használt fel. A rendszeres súlyzós edzéssel a nők is 30-50%-os erőnövekedést tudnak elérni.  Erőre pedig nem csak a férfiaknak van szüksége! :)

  • Maximumra tekeri a mozgékonyságot

Tudtad, hogy az olimpiai bajnokok is kiegészítés képen súlyzós edzést végeznek? Bármilyen más sportot is űzöl a súlyzós edzés remekül fogja azt kiegészíteni. Azt már tisztáztuk, hogy a súlyzós edzés jelentősen erősebbé tesz, és ha megfelelően végzed a gyakorlatokat, illetve minden edzés után nyújtasz akkor az extra erő robbanékonysággal, megnövekedett atletikus teljesítménnyel fog párosulni.

  • Jobb közérzet és garantált boldogság

A Harvard egyetem kutatói egy kísérlet során depresszió korai fázisában lévő nőket kértek fel, hogy 10 héten keresztül heti 3 alkalommal végezzenek súlyzós edzést. Az eredmény kimutatta, hogy a 10. hét végére a nők jobban elfogadták magukat, jobban kezelik a stresszt és magabiztosabbak lettek. Az edzés persze nem csak akkor segíthet, ha már problémáid vannak. A konditermek hangulata, a saját korlátaid legyőzése az általános közérzeted fogják javítani. Törj ki a komfortzónádból!

  • Jobban fogod érezni magad a bőrödben

Amint elkezded a súlyzós edzést, akkor heteken belül tapasztalni fogod a változásokat. Természetesen kezdetben nem a legnehezebb súlyoknak kell neki esni. Fontos a fokozatosság a fejlődés érdekében. Soha ne ragadjunk le egy súlynál. Próbáljuk folyamatosan növelni az ismétlés számokat, és utána a súlyokat. A súlyzós edzés hatására garantáltan szexibbnek, magabiztosabbnak és erősebbnek fogod érezni magadat.

Amennyiben kétségeid vannak a súlyzós edzéssel kapcsolatban, akkor jöjj el hozzánk az Afitnessbe és kérd szakembereink segítségét! Ha van egy célod, akkor mi garantáltan segítünk megvalósítani!