1200-plank-workout-grokker

Nincs is elkeserítőbb annál, amikor keményen edzel, és szorgosan diétázol, de a fejlődésed még sem úgy halad, mint amire számítottál. Ne aggódj! Összegyűjtöttük nektek azokat az okokat, amelyek lassíthatják a zsírégetésed folyamatát!

1., Helytelen edzésterv

Ha az edzéseid nagy részét a kardiózás teszi ki, akkor ideje újra gondolnod! A nehéz súlyokkal végzett gyakorlatok, illetve intervallum edzés sokkal hatékonyabb. A súlyzós edzésre azért van szükség, mert az izom által formálódik a test, illetve minél izmosabb annál több zsírt fog égetni. Az intervallum edzés után pedig jóval magasabb szinten pörög az anyagcseréd, mintha egyenletes közepes intenzitással edzettél volna. A súlyzós, illetve intervallum edzés hozzájárul ahhoz, hogy az edzés utáni zsírégetés során is sokkal több kalóriát égess el.

2., Nem eszel eleget

Most biztos, hogy egy kicsit meghökkentél és azt mondod magadban: “Diétázom, akkor hogy ennék már sokat?” Az éhezés, illetve a szükségesnél kevesebb kalória bevitele komoly stressz helyzetet teremt a szervezetben. Ha nincs elegendő tápanyag, hogy normálisan fenn tudja magát tartani, akkor a test túlélésre kezd berendezkedni. Ez nem jó hír, mert ezáltal lefog lassulni az anyagcseréd is a létfenntartás érdekében. Tehát a cél az, hogy felpörgesd az anyagcserédet, ezért pedig enned kell. Minél többet eszel annál jobb. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy napi ötször a gyorsétterem felé vedd az irányt. A napi tápanyag-szükségleten belül el kell osztani a fehérjét, szénhidrátot, illetve zsírok arányát.

3., Nem eszel elég fehérjét

Ha az előző pontban megtaláltad önmagad, akkor több mint valószínű, hogy fehérjéből is kevesebbet viszel be a kelleténél. Pedig a megfelelő fehérje bevitel az intenzív súlyzós, illetve intervallum edzések mellett elengedhetetlen. Amellett, hogy az izomépítéshez szükség van rá, a fehérje gyorsítja a zsíranyagcserét és hozzájárul a hosszabb ideig tartó teltségérzethez, tehát ha elég fehérjét eszel, kisebb az esély, hogy nap közben mindenféle nassolni valót kívánj. A fehérjéhez könnyedén hozzájuthatsz természetes úton (pl. sovány húsok, különböző zöldségek, magvak), illetve protein készítmények által.

4., Túl sokat edzel

Fontos, hogy megértsük a szép, szálkás, vagy izmos testalkatot nem az egyik napról a másikra fogod elérni. Felesleges siettetni, mert így csak többet ártasz, mint segítesz. A túl sok edzés és kevés kalóriabevitel nem fog semmi jóra vezetni. Kiegyensúlyozott életmódot kell élni és meg kell találni mindenben a mértéket! Jusson eszedben, hogy neked sem jó, ha a munkahelyeden túlhajtanak, mert stresszes leszel, és egy idő után már nem fogsz tudni ugyanúgy teljesíteni. Pontosan ezt érzi a szervezted is, ha túl edzel és nem táplálod megfelelően.

5., Az igazi ok a stressz

Felgyorsult világunk miatt minden percben óriási stressznek vagyunk kitéve. Ha azt gondoljunk, hogy nem, akkor is percenként minimum 30 dolog miatt aggódunk. A kortizol az úgynevezett stresszhormon,  amelynek egyébként számos fontos funkciója van a szervezetben, de ha túltermelődik, annak negatív következményei vannak. Egyrészt a mellékvesék, amelyek ezt a hormont termelik, kimerülnek, megnő a vérnyomás, fokozódik a hasi elhízás, csökken a test zsírégető képessége, inzulinrezisztencia alakulhat ki és a keringési rendszernek is árt. Törekedj arra, hogy a stressz fokozatosan teljesen kiitasd az életedből! Nem csak a fejlődésedben hátráltat, hanem az élet minden területén!

Ha tanácstalan vagy a zsírégetés témájában, akkor gyere el hozzánk az Afitness-be! Európa színvonalú edzőterem, kiváló szakemberekkel, akiktől bátran kérdezhetsz! Ezenfelül külön zsírégetés specifikus órákat is tartunk. Ahol találkozhatsz olyan emberekkel, akiknek a céljai a tiedéhez hasonlóak. Így könnyedén maradsz motivált! :) Nincs több tanácstalanság, vagy stressz – csak álomalak!